Sigurnost je najvažnija stvar za sve vozače. Ovako to možete učiniti, bilo kada, bilo gdje.
Morat ćete provjeriti svjetla, na primjer. To je posao za dvije osobe, jedan po jednom uključuje i gasi sve iz auta, a drugi provjerava da li se svi uključuju. Ako bilo koji od njih ne radi, to može biti osigurač ili sijalica koja je pokvarila, pa pogledajte uputstvo za vlasnika o tome kako ih promijeniti – ili idite u lokalni Suzuki servisni centar.
Brisači vjetrobrana su karakteristika koja se često zanemaruje, ali njihova uloga u maksimiziranju vidljivosti vozača ne može se potcijeniti. Zato provjerite jesu li u dobrom stanju i zamijenite sve istrošene. Čak i ako nisu nošene, moglo bi im dobro doći ako ih obrišete mokrim sunđerom ili krpom, samo kako bi se eliminirala mogućnost nastanka pruga.
A čistim vjetrobransko staklo pomaže i perač, tako da ćete također morati provjeriti da li je rezervoar tekućine za pranje vjetrobrana dopunjen.
Gume su od vitalnog značaja, pa ih je potrebno provjeriti da se uvjerite da gume nisu istrošene, proćelave ili oštećene (sa vidljivim posjekotinama, napuklinama, izbočinama, nepravilnim habanjem i, naravno, ubodima). Također ćete morati provjeriti dubinu gazećeg sloja – želite da budete sigurni da nije manja od 1,6 mm na bilo kojoj tački na gumi – i provjerite pritisak u gumama kako biste bili sigurni da je na nivou koji preporučuje Suzuki.
Provjera motornog ulja prije velikog putovanja također je ključan zadatak. Upotrijebite mjernu šipku u motornom prostoru da provjerite nivo ulja: ako talog na šipki nije između minimalne i maksimalne oznake, motorno ulje je malo i morat ćete ga dopuniti.
Neka svjetla mogu ukazivati na ozbiljan problem s automobilom, pa je važno da vlasnici znaju šta svako svjetlo znači.
Tokom jeseni, sa naglim padom temperature, lampica pritiska u gumama je najčešća lampica upozorenja koja se pojavljuje. Mogu se pojaviti i kada vam je probušena guma ili vam je pukla guma.
Preporučene pritiske možete pronaći na naljepnici koja se nalazi na okviru vrata vašeg automobila.
Kada su gume napumpane do preporučenog pritiska, lampica upozorenja će se ugasiti nakon duže vožnje.
Pogledajte našu stranicu postavki i funkcija za naš video ‘Razumijevanje svjetala na kontrolnoj tabli’. Alternativno, vaš priručnik za vlasnike će imati punu listu lampica upozorenja na instrument tabli.
Gume se u svakom trenutku mogu oštetiti, koliko god bili oprezni kao vozač i koliko god da su vaše gume nove ili stare. Budući da su gume od vitalnog značaja za sigurnost vašeg automobila – zapamtite, vaš automobil je povezan sa cestom samo kroz njih – važno je da ih redovno provjeravate kako biste bili sigurni da su unutar zakonskih granica. To će vam pomoći da izbjegnete kazne, smanjite ukupne troškove popravke, održite valjanost police osiguranja i izbjegnete neke oblike štete.
Habanje guma je neizbježna upotreba automobila, a gume na vašem automobilu također se mogu oštetiti bez vašeg znanja, a najčešći oblici su posjekotine, pukotine, izbočine, nepravilno trošenje i, naravno, ubode. Ako ste zabrinuti zbog istrošenosti ili oštećenja, odnesite svoje gume na pregled bez odlaganja u lokalnom Suzuki servisnom centru.
Trebali biste provjeriti svoje gume jednom sedmično, tražeći bilo kakve očigledne znakove oštećenja, kao što su istrošene mrlje ili pukotine, i prstima opipati gumu da vidite da li se nešto zaglavilo u gazećem sloju. Također ćete morati provjeriti dubinu gazećeg sloja: želite da budete sigurni da nije manji od 1,6 mm na bilo kojoj tački gume jer vožnja na ćelavim gumama potencijalno može biti opasna i nosi veliku kaznu, kao i bodove na vašem licenca. Na kraju, provjerite tlak zraka kako biste bili sigurni da je na nivou koji preporučuje Suzuki.
Provjeravanje oštećenja guma svake sedmice može izgledati previše oprezno, ali ako vaše gume ne rade svoj posao, iz bilo kojeg razloga, posljedice mogu biti ozbiljne – za vaš automobil i za vas. Utrošiti nekoliko minuta svake sedmice se isplati.
Budući da je gazni sloj dio gume koji dolazi u kontakt sa cestom, važno je osigurati da ne vozite sa opasno istrošenim gumama. Niste sigurni da li ste? Pogledajte ovu tabelu:
Dubina gazećeg sloja gume | Šta to znači? | Šta trebam uraditi? |
---|---|---|
4 mm | Vaša guma je istrošena 62% | Pregledajte mjesečno |
3 mm | Vaša guma je istrošena 78% | Preporučuje se promjena |
1.6 mm | Vaša guma je 100% istrošena | Ovo je zakonski minimum te je potrebna hitna zamjena |
Your car, therefore, has to be in tip-top condition to cope with everything that the winter weather throws at it. The best way to ensure this is to take it to your local Suzuki Service Centre for an annual winter check. The highly trained technicians will give your car a once-over, checking that everything’s in full working order – including making sure that those all-important tyres have enough tread.
But with the unpredictability of winter weather, and the possibility of unforeseen delays and stoppages, it's also a good idea to carry some basic equipment that will help you cope with the conditions and overcome some of the problems you might encounter.
So for example, an ice scraper and de-icer is vital to clear your windscreen before setting off on any journey. Having both in the car in winter is a no-brainer.
A torch is also a must-have in the car, in case a vehicle loses electrical power and, as a result, lights. A head torch is an even better option, as it leaves a driver’s hands free to change a wheel, for example.
In case of coming to a standstill, you should also carry a high-vis jacket to help you be seen on the roadside, while a warning triangle pre-warns other traffic.
It’s also a good idea to have a thick jumper, a warm coat and a blanket (perhaps even an emergency foil blanket) in the vehicle, just in case.
Spare batteries for your torch, plus a charged-up portable charger for your mobile phone, are important to stay powered up if broken down, while jump leads can also help you – or someone else stuck on the side of the road – to get started. A tow rope might be handy, to help avoid getting bogged down in snow.
Finally, make sure you have some water in the car, to stay hydrated, plus some food, just in case you get stuck.
Najvažnija stvar koju treba zapamtiti u vezi vožnje po snijegu i ledu je da uvijek pokušavate izbjegavati to što je više moguće. Prije nego što krenete na putovanje zimi – posebno bilo koje dužine – obratite pažnju na vremensku prognozu. Ako se prognoziraju vrlo niske temperature i snijeg, zapitajte se da li je vaše putovanje striktno neophodno. Čak i ako imate pogon na sva četiri točka i zimske gume, putevi bi mogli postati neprohodni i ispunjeni drugim vozilima koja su nasukana, blokirajući vaš napredak.
Ali evo nekoliko korisnih savjeta koji bi mogli biti korisni.
Prva ključna stvar koju treba zapamtiti kada vozite zimi je da je zaustavni put 10 puta veći na ledu i snijegu, tako da ćete morati usporiti i zadržati dodatni prostor između sebe i vozila ispred. Ako morate naglo kočiti, možete raditi i sa ABS sistemom protiv blokiranja kočnica tako što ćete nogom uključiti i isključiti papučicu kočnice (koje se naziva ritam kočenja), što bi vam moglo uštedjeti nekoliko vrijednih metara.
Prilikom vožnje po snijegu i ledu važno je znati u kojoj brzini voziti. Ako se udaljite od starta iz mjesta u drugoj brzini, šanse da kotači neće moći postići vuču i proklizavanje će se smanjiti. Kada idete uzbrdo, pokušajte ne mijenjati brzinu, dok je nizbrdo najbolje u trećoj ili četvrtoj brzini, kako biste smanjili mogućnost proklizavanja.
Ako otkrijete da proklizavate, skrenite u proklizavanje, držeći oči uprte u smjeru u kojem želite krenuti, podignite nogu s papučice gasa i lagano pritisnite kočnicu.
Međutim, ako se ipak zaglavite u snijegu, trebat će vam nešto što će pomoći točkovima vašeg automobila da steknu malo vučne sile. Podna prostirka iz unutrašnjosti automobila mogla bi obaviti posao ili neka posteljina za mačke. Da, mačji pijesak: kao dio zimskog kompleta za preživljavanje, vrijedi nositi torbu u prtljažniku automobila, za slučaj da vas zaveje snijeg.
Konačno. u uslovima magle – kada je vidljivost 100 metara ili manje – trebalo bi da uključite svetla za maglu. Oni su za to.
Nije važno koliko ste oprezni vozač, ne možete reagovati na nešto što ne vidite. Zbog toga smo razvili Suzuki sistem za praćenje mrtvog ugla. Koristeći niz radara koji okružuju vaše vozilo, Suzukijev sistem nadzora mrtvog ugla će vas upozoriti vizuelnim i audio upozorenjima kada se u vašem mrtvom uglu nalazi drugo vozilo ili predmet tokom vožnje, čuvajući vas pri promeni trake ili pri vožnji unazad u prometnoj gužvi. parking.