Sve što trebate znati o točkićima i kontrolama na komandnoj tabli i volanu.
The process may vary from model to model, so it's worth checking your owner's handbook or asking someone at your local Suzuki Service Centre for advice on how to do it.
However, we have some general advice that will apply for most owners.
First, turn on your ignition and, once the instrument panel starts up, you're ready to go. If you have a stalk on the right-hand side of the instrument panel, press down on it, which will open the main menu.
Then twist the stalk to navigate the menu and scroll down to ‘Clock setting’. Press the stalk to select this option. You'll now see the hour digit highlighted, so twist the stalk again to adjust the hour to what you want it to be, then press it to confirm.
Now you'll find the minutes are highlighted, so again twist the stalk to get to the correct time and press the stalk again to confirm and set the new time.
To return to the main menu, scroll to the ‘Back’ option and press the stalk.
The correct time should now be displayed in your car.
Please note that analogue clocks fitted in Vitara models will automatically synchronise with the digital clock.
Podešavanje kontrole klime za upravljanje sistemom grijanja, ventilacije i klimatizacije kako bi se osigurali pravi uslovi je važno za što udobnije vozilo – posebno na dugim putovanjima.
Korištenje kontrole klime, također poznate kao ‘auto funkcija’ klima uređaja, za pronalaženje optimalne klime u automobilu je jednostavno. Vaš vlasnički priručnik će objasniti kako koristiti sistem, jer se specifične informacije mogu razlikovati od modela do modela, ali većina modela će općenito raditi na isti način.
Prvo pritisnite dugme A/C da aktivirate klima uređaj, a zatim okrenite birač brzine (koji treba da bude točkić sa desne strane) da podesite brzinu ventilatora. Zatim, da kontrolišete smer strujanja vazduha – nagore, nadole ili direktno na vozača i suvozača – pritisnite dugme ‘MODE’ dok se smer ne prikaže na ekranu.
Da biste podesili temperaturu, okrenite točkić za temperaturu (obično onaj na lijevoj strani), sa crvenim i plavim linijama oko vrha. Okrenite ga u smjeru suprotnom od kazaljke na satu – prema plavoj – da smanjite temperaturu, ili u smjeru kazaljke na satu – prema crvenoj – da povećate temperaturu.
Ako želite da odmaglite prednje vetrobransko staklo, pritisnite dugme ‘FRONT’: za odmagljivanje zadnjeg stakla pritisnite dugme ‘REAR’.
Također možete birati između svježeg i recirkuliranog zraka pritiskom na tipku na lijevoj strani sa ikonama automobila: jedna ima strelicu koja ulazi u automobil izvana, što ukazuje na svjež zrak, dok druga, koja ima strelicu koja se okreće unazad na sebe. Po toplom vremenu, korišćenje opcije recirkulacije vazduha brže će ohladiti kabinu: ova opcija će takođe minimizirati zagađivače u automobilu.
Da isključite sistem, pritisnite dugme ‘OFF’.
Pritiskom na dugme ‘AUTO’ održava se podešena temperatura.
Da biste optimizirali sistem, filter kabine treba mijenjati svake dvije godine u vašem lokalnom servisnom centru.
Podešavanje prave temperature u automobilu pomoću njegovog ručnog sistema klimatizacije ne može biti lakše. Iako biste u priručniku za vlasnike trebali provjeriti potpuna uputstva o tome kako koristiti sistem, budući da se specifičnosti mogu razlikovati od modela do modela, većina modela radi na sličan način.
Prvo pritisnite dugme A/C da uključite klima uređaj, a zatim okrenite birač brzine da promenite brzinu ventilatora. Selektor protoka vazduha se tada može koristiti za kontrolu smera protoka vazduha – gore, dole ili direktno prema vozaču i suvozaču.
Da biste podesili temperaturu klima-uređaja, okrenite regulator temperature – onaj sa crvenom i plavom linijom. Okrenite regulator temperature u smjeru suprotnom od kazaljke na satu, prema plavoj boji, da smanjite temperaturu, ili u smjeru kazaljke na satu, prema crvenoj, da povećate temperaturu.
Ako želite da odmagljujete prednje vjetrobransko staklo pomoću ručnog klima uređaja vašeg automobila, okrenite birač protoka zraka u smjeru kazaljke na satu do kraja udesno. Ako želite da odmagljujete zadnje staklo, pritisnite dugme sa pravougaonikom i tri strelice koje se dižu nagore.
Takođe možete odlučiti da li ćete koristiti svježi ili recirkulirani zrak u svom sistemu klimatizacije. Korišćenjem recirkulacije vazduha na ovaj način se brže hladi kabina automobila i takođe će vam omogućiti da smanjite količinu zagađivača i alergena koji ulaze u automobil tokom vožnje. Za odabir između svježeg i recirkulacijskog zraka, odaberite dugmad sa ikonama automobila: jedan ima strelicu koja ulazi u automobil izvana, što ukazuje na svježi zrak, dok drugi, koji ima strelicu koja se okreće natrag na sebi, označavajući recirkulaciju zrak.
Da biste isključili sistem, okrenite brzinu ventilatora na 0.
Kako biste osigurali da vaš ručni klima uređaj radi s maksimalnom efikasnošću, filter kabine treba zamijeniti svake dvije godine u vašem lokalnom servisnom centru.
Postoji jednostavna prečica koja će vam pomoći da razumete niz lampica na instrument tabli. Crvena svjetla, na primjer, ili ukazuju na ozbiljan problem s automobilom, ili djeluju kao podsjetnik (na primjer, nevezivanje pojasa tokom vožnje). Narandžasta ili žuta lampica će ukazivati da je potrebno zamijeniti dio ili je potreban servis: osim toga, ako ova lampica treperi, trebate kontaktirati lokalni Suzuki servisni centar. Zeleno ili plavo svjetlo će u međuvremenu značiti da je funkcija kao što je kontrola automatskog pokretanja/zaustavljanja motora, zadržavanje uzbrdo ili svjetla trenutno uključena.
U Suzuki modelima postoji niz važnih lampica upozorenja na instrument tabli kojih bi vlasnici trebali biti svjesni, pa se preporučuje da se obratite vlasničkim priručnikima kako biste se upoznali s njima. Šanse su da ih nikada nećete vidjeti, ali njihovo prepoznavanje bi vam moglo uštedjeti mnogo novca na popravkama ili čak spasiti život.
Značajni primjeri su narandžasto svjetlo koje ukazuje na grešku u sistemu, sistem pogona na sva četiri točka; trepćuće narandžasto svjetlo ABS-a će upozoriti da je sistem u upotrebi, tako da točkovi automobila proklizavaju kada automobil koči; crveno svetlo vazdušnog jastuka će ukazivati na grešku u sistemu vazdušnih jastuka i svi vazdušni jastuci su isključeni; narandžasti volan sa uskličnikom upozorava na kvar na električnom servo upravljaču; ili znak uzvika unutar poprečnog presjeka gume je upozorenje o niskom tlaku u gumama.
Mnogi modeli Suzukija sada su opremljeni funkcijama tempomata, koji vozačima nude brojne pogodnosti.
Tempomat je posebno prikladan za duga putovanja i vožnju autoputem i dobar je način za upravljanje vašom brzinom (posebno na dionicama puta kojima upravljaju kamere prosječne brzine). Takođe pomaže u smanjenju potrošnje goriva sprečavanjem naglog ubrzanja.
Da biste pronašli informacije o funkciji tempomata na vašem Suzukiju, provjerite priručnik za upotrebu ili pitajte lokalni Suzuki servisni centar.
Na mnogim modelima, međutim, vidjet ćete dugme „CRUISE“ na upravljaču: pritiskom na njega uključuje se tempomat. Da biste postavili željenu brzinu, pritisnite ‘SET’, a zatim koristite tipke + i – da povećate ili smanjite postavljenu brzinu: ako držite te tipke pritisnute, brzina će se prilagođavati u koracima od 5 mph.
Ako je u vašem automobilu ugrađen adaptivni tempomat, također možete održavati postavljenu udaljenost od vozila ispred vas pritiskom na dugme sa ikonom automobila i nekoliko horizontalnih linija ispod njega. Adaptivni tempomat koristi senzore u automobilu za mjerenje udaljenosti do vozila ispred. Ako uspori, vaš automobil će također usporiti, ostajući na istoj sigurnoj udaljenosti iza: ako vozilo ispred ubrza ili se pomakne s puta, vaš automobil će automatski povećati svoju brzinu na onu na koju je tempomat podešen.
Prednost adaptivnog tempomata je u tome što vam omogućava da ostanete na sigurnoj udaljenosti iza vozila ispred, radeći sa tehnologijom za izbjegavanje sudara kako biste izbjegli sudare ili barem umanjili štetu ako je sudar neizbježan.